آموزشگاه زبان های خارجی آزادی

به آموزشگاه زبان های خارجی آزادی خوش آمدید
فواید یادگیری زبان انگلیسی در کودکی چیست؟
فواید یادگیری زبان انگلیسی در کودکی چیست؟
13 مرداد 1403

با توجه به اهمیت روزافزون یادگیری زبان انگلیسی، بسیاری از والدین درباره زمان مناسب آموزش زبان انگلیسی به کودک خود نگران هستند و در دوراهی قرار گرفته‌اند. یادگیری زبان انگلیسی در دوران کودکی یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌هایی است که والدین می‌توانند برای آینده فرزندانشان انجام دهند. اما چرا بسیاری بر اهمیت این موضوع تاکید دارند؟ فواید یادگیری زبان انگلیسی در کودکی چیست؟

در ادامه این مقاله به بررسی فواید آموزش زبان انگلیسی به کودکان و چگونگی فرایند یادگیری در آن‌ها می‌پردازیم. پس با ما در این مطلب از لینگانو همراه باشید.

یادگیری در کودکان چگونه اتفاق می‌افتد؟

اگر بخواهیم یک کار را به کودکان نسبت بدهیم، یادگیری است. آن‌ها از بدو تولد، شروع به یادگیری می‌کنند و در حال اکتشاف دنیای اطراف و تعامل با آن هستند. برای کودکان این یک فرآیند طبیعی است و نیاز به آموزش رسمی ندارد.

کودکان زبان مادری و مهارت‌ها را به‌صورت طبیعی یاد می‌گیرند و توانایی فوق‌العاده‌ای برای یادگیری دارند، هر چند که این یادگیری به عوامل زیر بستگی دارد.

  1. کودک آماده دریافت اطلاعات است؛ ذهن کودک به‌سرعت و به‌راحتی می‌تواند اطلاعات مختلف را دریافت و پردازش کند تا در نهایت یاد بگیرد. برای مثال کودکان هر روز کلمات جدید یاد می‌گیرند و بعد از چند بار تلفظ اشتباه یا به کار بردن در جای اشتباه، آن کلمات را یاد می‌گیرند و از آن‌ها استفاده می‌کنند.
  2. کودکان به‌صورت طبیعی یاد می‌گیرند؛ همان‌طور که دیده‌اید، کودکان معمولاً به‌صورت طبیعی و در تعامل با محیط یاد می‌گیرند. برای مثال آن‌ها از طریق بازی، داستان، آهنگ و… زبان را یاد می‌گیرند.
  3. تقلید و تکرار؛ یکی دیگر از ویژگی‌های یادگیری در کودکان، تقلید و تکرار است. کودکان تقریباً همه چیز را تقلید و تکرار می‌کنند تا در نهایت آن را یاد بگیرند. این مسئله باعث تثبیت اطلاعات و دانستنی‌ها در ذهن کودک می‌شود.
  4. کنجکاوی و انگیزه؛ کودکان با کنجکاوی ذاتی خود و انگیزه‌ای که به یادگیری و کشف تجربه‌ها و اطلاعات جدید دارند، با اشتیاق و علاقه به‌دنبال یادگیری هستند و همین مسئله باعث می‌شود که یادگیری برای آن‌ها لذت‌بخش باشد و به‌سرعت پیشرفت کنند.
    • جلسات را خیلی طولانی نکنید؛ برای کودکان پیش دبستانی، جلسات ۲۰-۳۰ دقیقه‌ای ایده‌آل هستند. مهم‌ترین چیز این است که آن‌ها را منظم کنید. دو یا سه بار در هفته ایده‌آل است.
    • به بچه‌ها فشار نیاورید؛ و آن‌ها را مجبور به کاری نکنید! اگر آن‌ها اعتراض کردند، باید علت رفتارشان را تجزیه‌و‌تحلیل کنید. چرا نسبت به این درس‌ها احساس منفی دارند؟ آیا آن‌ها به‌طور خاص با یادگیری انگلیسی مخالف هستند؟ یا شاید معلم را دوست ندارند؟ «نمی‌خواهم به کلاس انگلیسی بروم» به این معنی نیست که از انگلیسی متنفرند.
    • آموزش را به یک بازی سرگرم‌کننده تبدیل کنید؛ با فرزندتان بازی‌های کلمه‌ای، بازی‌های کاغذی و یا حتی بازی‌های قابل انجام در حیاط خانه‌تان به زبان انگلیسی انجام دهید. جلسات را کوتاه و شیرین نگه دارید. در حالت ایده‌آل، کودک شما باید انگلیسی را به‌عنوان یک فعالیت سرگرم‌کننده در کنار والدین خود در نظر بگیرد، درست مانند رفتن به پارک یا انجام کارهای هنری.
    • زبان انگلیسی را بخشی از روال روزانه آن‌ها کنید؛ برای کودکان خردسال، یادگیری به مقدار کم و به دفعات زیاد بهتر است. با گنجاندن زبان انگلیسی در زندگی روزمره، اثر غوطه‌وری ایجاد خواهید کرد. دانش‌آموزان اغلب با یادگیری زبان انگلیسی به‌صورت غوطه‌وری، مانند عادت کردن به خواندن کتاب با هم یا صحبت در مورد روزشان، نتایج بهتری کسب می‌کنند.
    • برایشان قصه بگویید؛ بچه‌های کوچک عاشق خواندن، شنیدن و تعریف کردن داستان هستند. بنابراین این روش فوق‌العاده‌ای برای شروع آموزش زبان انگلیسی در خانه است! در ابتدا بهتر است برای فرزندتان کتاب بخوانید، اما به‌تدریج باید به او فرصت دهید تا داستان را برای شما بخواند. می‌توانید با هم نوبت به نوبت صفحات مختلف کتاب را بخوانید.
    • زیاد سخت‌گیر نباشید؛ به یاد داشته باشید، هدف شما این است که انگلیسی برای کودکان سرگرم‌کننده و طبیعی به نظر برسد. نگران تصحیح زمان افعال فرزندتان یا توضیح شرطی‌ها به آن‌ها نباشید! بیش‌از‌حد اصلاح کردن آن‌ها خطر از بین بردن اعتمادبه‌نفس آن‌ها را در پی دارد.
    • از آهنگ و موسیقی استفاده کنید؛ اکثر بچه‌ها عاشق خواندن یا نواختن موسیقی هستند. علاوه بر این، آواز خواندن روشی عالی برای به خاطر سپردن کلمات جدید یا تمرین تلفظ صحیح است. ویدیوهای آنلاین زیادی برای آموزش زبان انگلیسی به کودکان در سنین پایین وجود دارد که از حرکات و تصاویر برای پشتیبانی بیشتر از زبان استفاده می‌کنند.
    • بر یادگیری گرامر تمرکز نکنید؛ البته که آموزش گرامر زبان انگلیسی به کودکان تا زمانی که به روشی جالب و متناسب با سن انجام شود، هیچ اشکالی ندارد. در واقع، یادگیری گرامر در سنین پایین می‌تواند برای رشد زبان کودک مفید باشد و آن‌ها را برای موفقیت‌های بعدی در یادگیری زبان آماده کند. با‌این‌حال، مهم است که به خاطر داشته باشید که تمرکز باید بر سرگرم‌کننده کردن و جذاب کردن تجربه یادگیری برای کودک باشد.تاثیر محیط، خانواده و دوستان؛ محیط، خانواده و دوستان مواردی هستند که به کودکان کمک می‌کنند تا فرآیند یادگیری را با لذت و انگیزه بیشتری دنبال کنند. برای مثال والدین یا معلمانی که بتوانند با ایجاد یک محیط تشویقی، به کودکان کمک کنند تا با اعتمادبه‌نفس بیشتری به یادگیری بپردازند، باعث می‌شوند که کودک انگیزه بیشتری برای یادگیری داشته باشد.

       

       

       

      حالا سؤالی که پیش می‌آید این است که اصلاً فرآیند یادگیری در کودکان چه ربطی به آموزش زبان انگلیسی در کودکی دارد؟

      در پاسخ باید گفت که شناخت نحوه یادگیری توسط کودکان و مواردی که آن‌ها را برای یادگیری مشتاق می‌کند، می‌تواند باعث شود که زبان دوم را بتوانیم راحت‌تر به آن‌ها آموزش دهیم. پس در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا با فواید یادگیری زبان دوم برای کودکان و به‌خصوص یادگیری زبان انگلیسی آشنا شویم.

      بررسی کامل فواید یادگیری زبان انگلیسی در کودکی

      اگرچه یادگیری زبان انگلیسی می‌تواند در هر سنی اتفاق بیفتد، اما تحقیقات نشان داده است که فواید یادگیری زبان دوم برای کودکان بسیار قابل ملاحظه است و مزایای بی‌شماری دارد که در ادامه به بررسی کامل آن‌ها می‌پردازیم.

      ۱. توسعه مهارت‌های شناختی

      از مزایای یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان می‌توان به توسعه مهارت‌های شناختی اشاره کرد. یادگیری زبان دوم به کودکان کمک می‌کند تا رشد بالایی در مهارت‌های شناختی خود داشته باشند، بتوانند در وظایف چندگانه بهتر عمل کنند و در حل مسئله و تفکر انتقادی هم تواناتر باشند.

      تقویت حافظه

      یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان می‌تواند به مغز درحال رشد کودکان کمک کند تا به‌راحتی زبان جدیدی یاد بگیرند. یادگیری زبان انگلیسی با ایجاد اتصالات جدید عصبی در مغز کودک می‌تواند باعث بهبود حافظه کودکان شود. یادگیری زبان دوم می‌تواند به تقویت حافظه بلندمدت و کوتاه‌مدت منجر شود.

      افزایش تمرکز

      یادگیری زبان انگلیسی در کودکی باعث می‌شود تا کودک یاد بگیرد که چگونه بر روی انجام یک کار یا مهارت خاص تمرکز کند و حواس‌پرتی‌ها را نادیده بگیرد. این مهارت در درازمدت می‌تواند در بهبود کیفیت زندگی کودک و مسیر یادگیری او مفید باشد. برای مثال کودکان دوزبانه راحت‌تر می‌توانند بین وظایف مختلف جابه‌جا شوند.

      تقویت مهارت‌های حل مسئله

      همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، یادگیری زبان انگلیسی به کودکان کمک می‌کند که مهارت‌های حل مسئله خود را تقویت کنند تا با چالش‌ها و موانع جدید راحت‌تر روبه‌رو شوند. این کودکان در مواجه با مشکلات و مسائل، راه‌حل‌های خلاقانه‌تری پیدا می‌کنند که همین مهارت می‌تواند در زندگی بسیار ضروری باشد.

      ۲. مزایای تحصیلی

      یادگیری زبان انگلیسی در کودکی می‌تواند مزایای تحصیلی خاصی برای آن‌ها در بزرگسالی داشته باشد.

      کسب نمرات بهتر

      با یادگیری زبان انگلیسی در کودکی، عملاً این اطمینان به ما داده می‌شود که کودک ما در بزرگسالی حداقل در یکی از درس‌هایش وضعیت خوبی خواهد داشت و استرس یادگیری زبان جدید و کسب نمره خوب را نخواهد داشت.

      همچنین مطالعات نشان داده کودکانی که زبان دوم را در سنین پایین یاد می‌گیرند، در مدرسه نمرات بهتری حتی در دروسی غیر از زبان انگلیسی مثل ریاضیات، علوم و… نیز کسب می‌کنند.

      افزایش علاقه به یادگیری

      همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، یادگیری زبان انگلیسی در کودکی و در کل هر نوع یادگیری در سن کم باعث افزایش علاقه کودکان به یادگیری می‌شود و همین اتفاق می‌تواند انگیزه و علاقه کودکان را در دوران تحصیل به یادگیری افزایش دهد.

      آمادگی برای تحصیلات پیشرفته

      اگر سری به دانشگاه‌های کشور در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و حتی دکتری بزنید، خواهید دید که یکی از مشکلاتی که دانشجوها با آن در حال دست و پنجه نرم کردن هستن و از آن رنج می‌برند، ضعف در زبان انگلیسی است. با یادگیری زبان انگلیسی در کودکی، کودک ما در بزرگسالی می‌تواند به‌راحتی چالش زبان انگلیسی را پشت سر بگذارد.

      کمک به مهاجرت تحصیلی

      یکی دیگر از فواید یادگیری زبان انگلیسی در کودکی افزایش شانس مهاجرت تحصیلی است، زیرا یکی از گزینه‌های پیش‌روی دانشجویان تحصیلات تکمیلی، مهاجرت تحصیلی است.

      ازاین‌رو یادگیری زبان انگلیسی در کودکی به آن‌‌ها کمک می‌کند تا در آینده بتوانند از دانشگاهای معتبر جهانی و مؤسسات آموزشی مختلف پذیرش بگیرند. اکثر برنامه‌های تحصیلی و بورس‌های تحصیلی نیازمند داشتن مدارک آیلتس یا تافل هستند که برای گرفتن آن‌ها باید زبان انگلیسی را به‌صورت پیشرفته یاد گرفت.

      ۳. افزایش فرصت‌های شغلی

      از فواید آموزش زبان انگلیسی به کودکان علاوه بر مزایای تحصیلی می‌توان به افزایش فرصت‌های شغلی نیز اشاره کرد. داشتن مهارت‌های زبان می‌تواند شانس کودکان را در بزرگسالی برای فرصت‌های شغلی مختلف افزایش دهد.

      دسترسی به شغل‌های بهتر

      در دنیای امروز حتی برای شغل‌های داخلی نیز تسلط بر زبان انگلیسی یک مزیت محسوب می‌شود. فردی که سطح بالایی از زبان را داشته باشد، در بازار کار از دیگران متمایز می‌شود و دسترسی او به شغل‌های خوب، بیشتر می‌شود.

      کار کردن در سطح بین‌المللی

      پیدا کردن شغل بین‌المللی یا ارتباط گرفتن در سطح بین‌الملل نیازمند بلد بودن زبان است. زبان انگلیسی تقریبا در اکثر کشورها کاربرد دارد و یادگیری آن در کودکی می‌تواند در بزرگسالی، افراد را برای مشاغل بین‌المللی و کار در شرکت‌های خارجی آماده کند.

      ۴. تقویت مهارت‌های اجتماعی و ارتباطات بین‌فرهنگی

      یادگیری زبان انگلیسی به کودکان کمک می‌کند تا مهارت‌های اجتماعی خود را توسعه دهند و ارتباطات بین‌فرهنگی خود را گسترش دهند.

      آشنایی با فرهنگ‌های مختلف

      یادگیری زبان انگلیسی به کودکان این فرصت را می‌دهد تا با فرهنگ‌ها و آداب و رسوم مردم مختلف آشنا شوند و مهارت‌ها و توانایی‌های خود را برای برقراری ارتباط مؤثر با دیگران افزایش دهند.

      ایجاد دوستی‌های جدید

      در دنیای امروز و وجود اینترنت، مرزهای دوستی جابه‌جا شده است. با تسلط کودکان بر زبان انگلیسی آن‌ها می‌توانند با همسالان خود در سراسر جهان ارتباط داشته باشه باشند. این تعاملات به آن‌ها کمک می‌کند تا درک و احترام بیشتری نسبت به تفاوت‌های فرهنگی داشته باشند و به‌راحتی بتوانند با افراد مختلف از ملیت‌های مختلف ارتباط برقرار کنند

      درک بهتر جهان

      یادگیری زبان انگلیسی به کودکان این فرصت را می‌دهد تا دیدگاه‌های مختلف را بررسی کنند و درک عمیق‌تری از مسائل جهان اطراف خود داشته باشند. افزایش درک آن‌ها می‌تواند منجر به افزایش انعطاف‌پذیری و تحمل‌پذیری شود و آن‌ها را برای یک زندگی بهتر و خلاقیت بیشتر آماده کند.

      ۵. افزایش اعتماد‌به‌نفس

      از مهم‌ترین فواید یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان می‌توان افزایش اعتمادبه‌نفس را نام برد. یادگیری یک زبان جدید تجربه‌ای لذت‌بخش و ارزشمند است که در کودکان حسی غرور‌آفرین ایجاد می‌کند و باعث افزایش اعتمادبه‌نفس آن‌ها، به‌خصوص در مکالمه زبان انگلیسی می‌شود.

      احساس موفقیت

      توانایی صحبت کردن به زبان دوم یا زبان‌های مختلف و ارتباط گرفتن با افراد مختلف در سراسر جهان، احساس موفقیت و توانمندی را به فرد می‌دهد.

      کاهش اضطراب

      یادگیری زبان انگلیسی در مدرسه معمولاً در دانش‌آموزان اضطراب و استرس ایجاد می‌کند. هرچقدر ما تلاش کنیم که کودک ما سریع‌تر زبان انگلیسی را یاد بگیرد باعث کاهش اضطراب و تنش او خواهیم شد. همچنین کودکان دو زبانه در مواجه با موقعیت‌های اجتماعی مختلف بهتر عمل می‌کنند و به‌دنبال ارتباط گرفتن بیشتر هستند.

      مسافرت و مهاجرت

      تسلط بر زبان انگلیسی و توانایی صحبت کردن به این زبان می‌تواند فرصت‌های مسافرت و مهاجرت را افزایش دهد و یک روحیه ماجراجویانه در کودک ما ایجاد کند تا در بزرگسالی بتواند به مکان‌های جدید سفر کند یا با افراد جدید آشنا شود.

      ۶. بهره‌وری از منابع آموزشی و سرگرمی‌های متنوع

      به‌عنوان آخرین مزیت از فواید یادگیری زبان انگلیسی در کودکی می‌توان بهره‌وری از منابع آموزشی و سرگرمی‌های متنوع را در نظر گرفت.

      همان‌طور که می‌دانید، اکثر منابع و سرگرمی‌های روز به زبان انگلیسی هستند. منابعی چون کتاب، مقالات علمی، ویدئوهای آموزشی، انیمیشن‌ها، بازی‌ها و… از مواردی هستند که کودک ما چه در سن کم و چه در بزرگسالی می‌تواند از آن‌ها استفاده کند.

      بهره بردن از این منابع و سرگرمی‌ها می‌تواند مهارت‌های فرزند ما را در زمینه‌های مختلف گسترش دهد و باعث رشد و توسعه شخصی و حرفه‌ای کودک ما شود.

      تفاوت نحوه یادگیری در کودکان و بزرگسالان

      فواید آموزش زبان انگلیسی به کودکان را خواندید و همچنان فکر می‌کنید که یادگیری زبان انگلیسی در سن کم، مهم نیست و برای شما قانع‌کننده نبود؟ باید بدانید که یادگیری در کودکان و بزرگسالان تفاوت‌های قابل توجهی دارد که این تفاوت‌ها از جنبه‌های مختلفی نشأت می‌گیرد.

      بهتر است با هم نگاهی به تفاوت‌های یادگیری در کودکان در مقایسه با بزرگسالان بیندازیم.

      ظرفیت یادگیری

      کودکان؛ مغز کودکان همواره در حال رشد است و برای یادگیری بسیار انعطاف پذیر است. این انعطاف‌پذیری به آن‌ها اجازه می‌دهد که به‌سرعت و به‌طور طبیعی زبان و مهارت‌ها را یاد بگیرند. این مسئله به آن‌ها کمک می‌کند به راحتی صداها، تلفظ‌ها و ساختارهای زبانی را یاد بگیرند و چالش کمتری در رابطه با یادگیری زبان انگلیسی داشته باشند.

      بزرگسالان؛ در طرف مقابل، با افزایش سن و ورود به بزرگسالی، انعطاف‌پذیری و ظرفیت مغز برای یادگیری کاهش می‌یابد. برای همین بزرگسالان برای یادگیری زبان و مهارت‌های جدید باید تلاش و تمرین بیشتری بکنند و به زمان بیشتری برای یادگیری نیاز دارند.

      سبک یادگیری

      کودکان؛ کودکان معمولاً همه چیز را به‌صورت طبیعی و در قالب تفریح و تعاملاتی چون بازی و تقلید یاد می‌گیرند. به همین دلیل یادگیری زبان برای آن‌ها به‌طور ناخودآگاه اتفاق می‌افتد و از طریق بازی، مشاهده، تجربه و پرسش زبان را یاد می‌گیرند.

      بزرگسالان؛ در طرف مقابل بزرگسالان با توجه به ذهنیت و نیازشان ترجیح می‌دهند زبان را به‌صورت ساختاریافته، رسمی و منظم یاد بگیرند. آن‌ها این کار را معمولاً از طریق کلاس درس، برنامه‌های آنلاین، کتاب، تمرین‌های گرامری و مکالمه و… انجام می‌دهند.

      انگیزه و اهداف

      کودکان؛ کودکان همواره برای یادگیری کنجکاو هستند. تنها کافی است آن‌ها را در مسیر درست قرار داد و به‌اندازه کافی آن‌ها را برای یادگیری زبان انگلیسی مشتاق کنیم.

      کودکان بدون داشتن هدف خاصی به یادگیری علاقه‌مند هستند. تنها کاری که باید ما بکنیم این است که کشف چیزهای جدید و یادگیری را برای آن‌ها لذت‌بخش کنیم و در آن‌ها ایجاد انگیزه کنیم.

      بزرگسالان؛ برخلاف کودکان، بزرگسالان با چالش‌های جدی برای شروع و استمرار یادگیری زبان و مهارت‌ها روبه‌رو هستند.

      برای همین معمولاً بزرگسالان برای داشتن انگیزه باید اهداف خود را مشخص کنند. برای مثال بزرگسالان اغلب به‌خاطر اهدافی چون نیاز‌های تحصیلی و شغلی، مهاجرت، سفر و علایق شخصی شروع به یادگیری یا تقویت زبان انگلیسی خود می‌کنند.

      سرعت یادگیری

      کودکان؛ کودکان به‌خاطر ساختار ذهنی که دارند، معمولاً سریع‌تر یاد می‌گیرند. به‌راحتی و با سرعت اطلاعات جدید و مهارت‌های جدید را دریافت کرده و یاد می‌گیرند. این می‌تواند از مهم‌ترین مزیت‌ها و فواید آموزش زبان انگلیسی به کودکان باشد.

      بزرگسالان؛ بزرگسالان برای یادگیری مطالب جدید و انتقال آن‌ها به حافظه بلندمدت به زمان بیشتری نیاز دارند. به‌همین دلیل سرعت آن‌ها برای یادگیری و تسلط بر مفاهیم جدید کندتر است و به تمرین بیشتری نیاز دارند.

      زمان و مدت یادگیری

      کودکان؛ کودکان وقتی شروع به یادگیری زبان انگلیسی می‌کنند، به‌طور مداوم در معرض یادگیری هستند و با سرعت مشخصی زبان را به‌صورت عمیق و پایدار یاد می‌گیرند و عجله‌ای نیز ندارند.

      بزرگسالان؛ بزرگسالان معمولاً به‌خاطر شرایط، فرصت محدودی برای یادگیری دارند و یادگیری زبان ممکن است در کنار کارها و فعالیت‌های دیگر آن‌ها باشد. به‌همین دلیل باید با سرعت بیشتری زبان انگلیسی را یاد بگیرند و با برنامه پیش بروند

      توانایی تلفظ و تقلید و استفاده از گرامر و ساختار زبان

      کودکان؛ کودکان وقتی در مسیر آموزش درست قرار بگیرند به‌طور طبیعی و بدون توجه به قواعد گرامری زبان را از طریق تکرار و تقلید یاد می‌گیرند. آن‌ها توانایی بیشتری در تلفظ و تقلید صداها و لهجه‌های مختلف دارند.

      بزرگسالان؛ بزرگسالان معمولاً در تلاش هستند که بیشتر بنویسند یا خودشان را درگیر گرامر کنند و معمولاً چون ترس از اشتباه دارند، می‌ترسند که کلمات را تلفظ کنند. آن‌ها زبان را به‌صورت تحلیلی و ساختاری یاد می‌گیرند اما همین مسئله یادگیری را غیر طبیعی‌تر می‌کند.

      موانع یادگیری

      کودکان؛ موارد زیادی از فواید آموزش زبان انگلیسی به کودکان را گفتیم، اما موانعی نیز جلوی راه کودکان هست. یکی از مشکلات و موانع کودکان کمبود تمرکز است. آن‌‌ها به‌راحتی حواسشان پرت می‌شود. راهکار مقابله با این مشکل، شناخت آن‌ها و استفاده از بازی، تجربه و… است.

      بزرگسالان؛ بزرگسالان نیز با موانع مختلفی روبه‌رو هستند. از مهم‌ترین موانع می‌توان به مواردی چون کمبود زمان، ترس از اشتباه، نگرانی از دیر بودن برای شروع و… اشاره کرد.

      نحوه آموزش زبان انگلیسی به کودکان

      برای بهتر کردن تجربه و حداکثر کردن مزایای یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان، به این نکات توجه کنید:

    جمع‌بندی

    در این مطلب به بررسی فواید یادگیری زبان انگلیسی در کودکی پرداختیم. با توجه به اهمیت روزافزون ارتباطات جهانی، تسلط بر زبان انگلیسی یک ضرورت است که بهتر است از سنین پایین به آن توجه شود. یادگیری زبان انگلیسی در کودکی نه تنها یک مهارت زبانی است، بلکه ابزاری برای رشد و توسعه همه‌جانبه کودکان محسوب می‌شود.

    والدین و معلمان با حمایت و تشویق کودکان در مسیر یادگیری این زبان، می‌توانند نقش مهمی در شکل‌گیری آینده‌ای روشن و موفق برای آنان ایفا کنند.

    حالا شما به ما بگویید که با آموزش زبان انگلیسی در دوران کودکی موافق هستید؟ یا خیر؟.